Lycka

Vad är lycka egentligen?
Det är ett sätt att känna något. Ja, känsla kan man säga att det är.
Så här säger Wikipedia "Lycka är en känsla av varaktigt välbehag." Välbehag är en känsla av glädje, tillfredsställelse, njutning.
Så då är alltså lycka en känsla av att känna glädje, tillfredsställelse, njutning under en längre tid.

Var vill jag då komma med detta. Jag har den senaste tiden funderat på vad som gör mig lycklig och försökt att hitta "saker" som gör mig lycklig. Men nu känner jag att jag kan vara nöjd med med just känslan av att vara lycklig. Det handlar inte om att ha massa saker, aktiviteter eller händelser omkring mig.
Min strävan är över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0